Hovedmenu
Er vi ligeså gode til at efterlade drømme hos de unge, som vi er til at efterlade planer hos dem?
Det var ét af mange gode perspektiver, der kom på banen til Aarhus Business College’s arrangement ‘HVIS VI IKKE HAR DRØMME, HVAD HAR VI SÅ?. Arrangementet var første arrangement i en række af flere, som kommer til at løbe over de kommende år med det gennemgående tema: Ungeliv.
Omdrejningspunktet i det første arrangement var drømme. Efter en introduktion til baggrunden for arrangementet af skolens bestyrelsesformand, Karina Boldsen, fulgte skolens direktør, Anne Gammelby Lybecker efter med både indsigt i Aarhus Business Colleges tanker om emnet samt en personlig fortælling om drømme, der både lykkes og bristes. Herefter blev stadsdirektør v/Aarhus Kommune, Martin Østergaard Christensen inviteret på scenen og kom bl.a. ind på, hvad der kendetegner udfordringerne hos de unge i dag, og hvor vigtigt det er, at vi som både ung, forælder og uddannelsesinstitution formår at sætte de unges udfordringer i den rette “kategori”. Først herefter kan vi vælge de rette løsninger.
Med ungeekspert Julius Mygind kom vi helt tæt på. Julius Mygind gav en stærk fortælling om sine egne oplevelser som ung og kom med flere forslag til, hvordan vi bedst kan være der for unge mennesker og hjælper dem i deres ungeliv, bl.a. ved at skrue ned for den sammenligningskultur, der hersker blandt de unge.
Et vigtigt budskab på dagen: Husk at dele din egen ungehistorie med de unge: Hvilke drømme lykkedes for dig, hvilke bristede, og hvordan håndterede du det?
Premiere på brandingfilm om Aarhus Business College
På dagen var der også premiere på en ny brandingfilm om Aarhus Business College, der giver et samlet billede af skolen og netop inddrager perspektiver fra de unge selv på, hvad der fylder hos dem. Filmen er i tråd med skolens fokus på ‘business unusual’ og har valgt en dokumentarisk tilgang til optagelserne.
Velkommen med champagne og kanapéer.
Der blev netværket på tværs.
Så er alle gæsterne ankommet, og vi er klar til at komme i gang.
Bestyrelsesformand, Karina Boldsen, gav en introduktion til baggrunden for arrangementet.
Skolens direktør, Anne Gammelby Lybecker, delte sin egen personlige historie med drømme, der lykkes og ikke mindst brister.
Stadsdirektør v/Aarhus Kommune var inviteret på scenen til en dialog om de unges udfordringer og mulige strategier, vi kan bruge, for at løse dem.
Anders Tranæs, direktør ved M2 FIlm, forklarede, hvordan en ny brandingfilm for Aarhus Business College er anderledes fra andre klassiske uddannelsesvideoer. Videoen har brugt en dokumentarisk tilgang og har filmet mange elever i processen.
Premiere på brandingfilm for Aarhus Business College.
Sidste oplægsholder, Julius Mygind, på scenen. Julius gav en inspirerende og meget personlig fortælling om sine oplevelser som ung. Om alt det svære og hvordan vi kan gribe nutidens unge i dag.
Skriv til kommunikation@aabc.dk. Så tilføjer vi dig til listen og giver lyd, ligeså snart vi har en dato og et program på plads.
Det tredje ungelivsarrangement i rækken satte spot på Sabbatåret i samarbejde med ...
D. 24. oktober bliver vi klogere på, hvordan vi bedste støtter de unge på deres ve...
Aarhus Business College får nyt studieadministrativt system til august 2025. ...
Til en konference blev resultaterne af et projekt med fokus på AI og læring præsen...
Vejret var med medarbejdere fra Aarhus Business College, da kolleger samledes til DHL...
Elever på EUX-gymnasiet og HHX-gymnasiet springer i disse dage ud som studenter, og ...
På Aarhus Business College får vores elever forskellige flotte studenterhuer på ef...
Hvordan udvikler og motiverer vi dagens unge i erhvervslivet? Dette spørgsmål danne...
Aarhus Business College lancerer nu podcasten Sabbatår - og hva' så? Kom med på en...
2023-regnskabet for skolen er landet, og for første gang inddrager vi ESG-elementern...