Hovedmenu
Er vi ligeså gode til at efterlade drømme hos de unge, som vi er til at efterlade planer hos dem?
Det var ét af mange gode perspektiver, der kom på banen til Aarhus Business College’s arrangement ‘HVIS VI IKKE HAR DRØMME, HVAD HAR VI SÅ?. Arrangementet var første arrangement i en række af flere, som kommer til at løbe over de kommende år med det gennemgående tema: Ungeliv.
Omdrejningspunktet i det første arrangement var drømme. Efter en introduktion til baggrunden for arrangementet af skolens bestyrelsesformand, Karina Boldsen, fulgte skolens direktør, Anne Gammelby Lybecker efter med både indsigt i Aarhus Business Colleges tanker om emnet samt en personlig fortælling om drømme, der både lykkes og bristes. Herefter blev stadsdirektør v/Aarhus Kommune, Martin Østergaard Christensen inviteret på scenen og kom bl.a. ind på, hvad der kendetegner udfordringerne hos de unge i dag, og hvor vigtigt det er, at vi som både ung, forælder og uddannelsesinstitution formår at sætte de unges udfordringer i den rette “kategori”. Først herefter kan vi vælge de rette løsninger.
Med ungeekspert Julius Mygind kom vi helt tæt på. Julius Mygind gav en stærk fortælling om sine egne oplevelser som ung og kom med flere forslag til, hvordan vi bedst kan være der for unge mennesker og hjælper dem i deres ungeliv, bl.a. ved at skrue ned for den sammenligningskultur, der hersker blandt de unge.
Et vigtigt budskab på dagen: Husk at dele din egen ungehistorie med de unge: Hvilke drømme lykkedes for dig, hvilke bristede, og hvordan håndterede du det?
Premiere på brandingfilm om Aarhus Business College
På dagen var der også premiere på en ny brandingfilm om Aarhus Business College, der giver et samlet billede af skolen og netop inddrager perspektiver fra de unge selv på, hvad der fylder hos dem. Filmen er i tråd med skolens fokus på ‘business unusual’ og har valgt en dokumentarisk tilgang til optagelserne.
Velkommen med champagne og kanapéer.
Der blev netværket på tværs.
Så er alle gæsterne ankommet, og vi er klar til at komme i gang.
Bestyrelsesformand, Karina Boldsen, gav en introduktion til baggrunden for arrangementet.
Skolens direktør, Anne Gammelby Lybecker, delte sin egen personlige historie med drømme, der lykkes og ikke mindst brister.
Stadsdirektør v/Aarhus Kommune var inviteret på scenen til en dialog om de unges udfordringer og mulige strategier, vi kan bruge, for at løse dem.
Anders Tranæs, direktør ved M2 FIlm, forklarede, hvordan en ny brandingfilm for Aarhus Business College er anderledes fra andre klassiske uddannelsesvideoer. Videoen har brugt en dokumentarisk tilgang og har filmet mange elever i processen.
Premiere på brandingfilm for Aarhus Business College.
Sidste oplægsholder, Julius Mygind, på scenen. Julius gav en inspirerende og meget personlig fortælling om sine oplevelser som ung. Om alt det svære og hvordan vi kan gribe nutidens unge i dag.
Skriv til kommunikation@aabc.dk. Så tilføjer vi dig til listen og giver lyd, ligeså snart vi har en dato og et program på plads.
2023-regnskabet for skolen er landet, og for første gang inddrager vi ESG-elementern...
D. 18/6 dyrker vi "Hvordan udvikler og motiverer vi fremtidens unge i erhvervslivet?"...
Brandingfilmen giver en samlet fortælling om Aarhus Business College som uddannelses...
Kom med til vores fyraftensarrangement d. 1. februar 2024. hvor vi sætter spot på u...
Skal du snart byde nye elever velkommen? Et miljø, hvor jeres elever trives, skaber ...
Cliff Præstegaard, som er formand for HK Handel Østjylland, er ny næstformand i de...
Ifølge en national analyse er Aarhus Business College den erhvervsskole, som virksom...
Grundskoleelever får i maj besked om, hvilken ungdomsuddannelse de er optaget på. M...
Den "grønne" uddannelse tages godt imod af kursister: "Jeg har fået brugbare redska...
Værnemidler er blevet indsamlet fra hele 19 skoler fordelt i Jylland. ...