Hovedmenu

Hovedforløb

DSC05193-aspect-ratio-1204-594

Administration

Som administrativ medarbejder varetager du en bred vifte af de administrative og forretningsmæssige funktioner i en virksomhed.

I næsten alle virksomheder findes medarbejdere, der tager sig af de mange administrative opgaver, som virksomheden har brug for. Arbejdsopgaverne for en administrativ medarbejder er meget forskellige fra job til job, men vil ofte omfatte korrespondance internt og eksternt, mødeplanlægning, procesbeskrivelser, projektkoordinering, opdatering af hjemmesider, økonomi, kundekontakt, ordrebehandling, indkøb, anvendelse af IT-systemer og meget mere.

Moduler

Valgfag

Karrieremuligheder som kontorelev

Administrationsuddannelsen er bred, og derfor findes der mange forskellige jobmuligheder som f.eks.

  • Kontorassistent
  • Sekretær
  • Økonomimedarbejder
  • Salgsmedarbejder
  • Projektkoordinator
  • HR-/lønmedarbejder
  • Marketingkoordinator

Hvilke jobmuligheder, der åbner sig for netop dig, afhænger af de arbejdsopgaver, du har haft i din praktikvirksomhed samt de valgfrie specialefag, du har fulgt på skolen.