Hovedmenu
Tilmeldingsproceduren tager som udgangspunkt 10 hverdage. Er du jobsøgende, anbefaler vi at du er godkendt hos din A-kasse til at tage kurset, inden du ansøger os.
Dit Jobcenter skal bevilge kurset og lægge det i din jobplan. Tag kontakt til din kontaktperson ved Jobcenteret.
Du bliver nu viderestillet til voksenuddannelse.dk, hvor du skal tilmelde dig kurset.
Søg på din uddannelse eller find den i listen. Du kan få tilskud og VEU-godtgørelse til AMU/HAKL-kurser såfremt din uddannelse ligger på DUN-niveau 0-4.
Kurset Digitalt Salg giver dig en solid viden om brug af de forskellige platforme, der skal sikre butikkens fremtid i den digitale verden. På 6 uger får du værktøjerne til at skabe en optimal kunderejse. Du bliver i stand til at sammensmelte din fysiske butik og din webshop – til fordel for både dig og dine kunder. På Digitalt Salg vælger du selv, om du ønsker at tilgå hele forløbet af 22 dage, eller plukke de moduler ud, som er relevante for dig. Kontakt os for at høre mere.
Kurset er for dig, der gerne vil have kendskab til salg via digitale medier. Du vil vide, hvordan du sikrer en sammenhæng i de tiltag, du laver, og du vil have en forståelse for de tekniske virkemidler.
Efter kurset er du bedre til online-salg og digital markedsføring. Du står godt rustet til at udvikle webshops eller øge salget gennem sociale medier.
Du vil blandt andet få kompetencer inden for:
Undervisningen foregår online med vejledning og feedback på udvalgte opgaver fra en underviser. Der er både teorilæsning og opgaveaflevering.
Du sidder selv og arbejder med undervisningsmaterialet, hvor du vil, på de dage, du er tilmeldt, og kan løse opgaver i dit eget tempo. Materialet er specielt tilrettelagt og udviklet til dette formål, og går du i stå eller har spørgsmål, kan du få hjælp af vores vejleder via chat eller Skype.
Underviseren er til stede i tidsrummet kl. 8.15-15.40 de dage, du er tilmeldt.
Vi arbejder i Microsoft Office-pakken og Windows. Det er vigtigt, at du kan strukturere din egen tid, fordi du selv styrer forløbet.
Vi forbeholder os ret til ændringer af lovmæssig art.
Med udgangspunkt i virksomhedens e-strategi lærer du at anvende viral markedsføring til at styrke virksomhedens online markedsføringsindsats. Du stifter bekendtskab med forskellige markedsføringsmedier og -kanaler, herunder sociale netværk, niche-sites, communities og blogs, så du kan vurdere om eller hvornår, de skal bringes i spil i forhold til virksomhedens ønskede målgruppe.
Du kan herefter bistå ved udarbejdelsen af en markedsføringskampagne og kan placere den i de relevante medier.
Du lærer at forestå arbejdet med søgemaskineoptimeringen af webløsninger i forbindelse med virksomhedens produktion af digitale kommunikationsløsninger, fx profileringswebsite, digitale magasiner og -reklamer.
Herunder opnår du viden om forskellene i funktionalitet mellem søgerobotter og kataloger. Du får også et kendskab til de tekniske virkemidler, som kan bruges i søgemaskinearbejdet samt begreber som linkpopularitet og pagerank.
Du lærer at bruge sociale medier til markedsføring og branding af virksomheden. Du bliver bevidst om vigtigheden i at formulere tekst, anvende billeder, konkurrencer, storytelling og andre midler på de sociale medier i kommunikationen med virksomhedens kunder, leverandører og andre interessenter.
Du bliver i stand til at anvende sociale medier til målrettet at fastholde og tiltrække kunder og udbygge kundeloyalitet i virksomheden. Du kan herefter medvirke til at udvikle virksomhedens e-koncept og kan bruge sociale medier, der understøtter virksomhedens e-strategi. På dette modul lærer du de lovmæssige krav ved brug af sociale medier at kende, herunder GDPR.
Her får du kendskab til forskellige sociale medier, og du lærer, hvordan detailhandelsvirksomheder kan bruge dem som kommunikationskanal til kunderne.
Du lærer også, hvordan detailhandelsvirksomheder kan anvende sociale medier som kommunikationskanal til medarbejderne.
Her lærer du at planlægge og gennemføre mindre markedsanalyser inden for detail og handel.
Du får kendskab til love og regler i forbindelse med markedsanalyse og markedsføring, og du lærer at bruge søgemaskiner til at indhente og vurdere informationerne. På den baggrund bliver du bedre til at lave handlingsplaner, der tilgodeser nuværende eller fremtidige målgrupper og mål.
På dette modul lærer du at vejlede kunden i valg af varer under hensyntagen til de nye tendenser, som forbrugsmønstret afspejler.
Du får viden om den stigende individualisering og de mere sammensatte ønsker hos forbrugere. Du lærer, hvor du skal søge informationer om aktuelle trends og livsstil, forbrugernes forventninger til bekvemmelighed, deres valg af farver og effekter mv. Du får desuden viden om brancheglidning og globalisering, og om hvordan disse forhold påvirker forbrugsmønstre og dermed en hensigtsmæssig produktsammensætning og kundevejledning.
På dette modul får du viden om gyldig og pålidelig dataindsamling i forhold til målgrupper. Du lærer at indsamle og bearbejde data med henblik på at udarbejde en 1 til 1 (one2one) markedsføringsaktivitet.
Du bliver i stand til at udarbejde forslag til markedsføring af en udvalgt aktivitet, der henvender sig til et bestemt segment – målrettet segmentets behov og relationer. Du kan herefter gennemføre markedsføringsaktiviteten under hensyntagen til love og regler inden for området Direct Marketing.
Sidst men ikke mindst kan du undersøge effekten af både online og offline markedsføringskampagner og justere den pågældende markedsføringsaktivitet.
Med udgangspunkt i kundeanalyse og e-strategi lærer du at udvikle virksomhedens online koncept(er). Gennem webprofilering arbejder du med at definere de rigtige målgrupper til dine produkter, og du lærer, hvordan det skaber salg.
Du får kendskab til konceptudvikling i forhold til tema-websites, så du kan medvirke i udviklingen af firmaets e-koncept(er). Du arbejder med storytelling og lærer dermed at formulere og præsentere budskaber, der underbygger produkternes egenskaber.
Du bliver bevidst om muligheden for at opnå en ”word of mouth”-marketingeffekt via dialogintegration, og du får forståelse for kundeloyalitetsprogrammer, der kan tilbydes online og fremme salg.
Her får du vigtige færdigheder i at anvende onlineservices og -tjenester til kommunikation med kunder, leverandører og samarbejdspartnere.
I forbindelse med onlinevejledning og -rådgivning af kunder om virksomhedens produkter og serviceydelser lærer du at sikre, at lovmæssige krav overholdes i forhold til elektronisk markedsføring og handel.
Det er afgørende, at du kan yde en god service og hjælpe dine kunder både telefonisk og via elektroniske medier – fx websites, blogs, e-nyhedsbreve og mails. Men du bliver også i stand til at vurdere, hvornår en personlig face-to-face rådgivning med fordel kan benyttes.
Med udgangspunkt i firmaets e-strategi lærer du at styrke virksomhedens markedsføringsindsats med reklameplacering på online-medier.
Du bliver i stand til at målrette markedsføringen via websites, der indeholder søgeord, link fra referencer og interesseforums i forhold til specifikke tilbud eller nyheder. Du lærer også at styrke virksomhedens markedsføringsindsats i forhold til at udarbejde materiale til kampagner, som skal indrykkes i trykte reklamemedier. Efter dette modul kan du generere og behandle online besøgsdata og udarbejde forslag til justering af virksomhedens markedsføringsplaner.
Du lærer at udføre en mindre analyse af virksomhedens kunder, så du kan afdække potentialer for salg af virksomhedens ydelser og produkter online.
Via kundeanalysen bliver du i stand til at lave en behovsoversigt og finde frem til nøgleområder for virksomhedens strategi på onlinemarkedet (e-strategi). Herunder indsatsen der handler om online markedsføring og salg.
AMU-kurser er for alle, men særligt fordelagtige for dig, der er faglært eller ufaglært, fordi prisen er lav, og din virksomhed modtager løntabsrefusion (VEU-godtgørelse). Dette gælder, hvis du er i AMU-målgruppen, hvilket bliver afgjort af din uddannelses DUN-niveau, der skal være mellem 0-4. Find dit DUN-niveau ved at klikke her.
AMU står for ArbejdsMarkedsUddannelse og er efteruddannelse primært udviklet til ledige samt faglærte og ufaglærte medarbejdere fra private og offentlige virksomheder. AMU-kurser er ofte korte kurser.
På Aarhus Business College har vi sammenset forskellige AMU-fag og på den måde lavet nogle efteruddannelsesforløb inden for forskellige områder. Vi kalder det pakkeforløb. Læs mere om pakkeforløb her.
AMU-kurser er kurser med lav pris fordi staten giver tilskud(løntabsrefusion) til alle kursister i AMU-målgruppen. Specielt pga. løntabsrefusionen kan det betale sig for virksomheder at sende sine ufaglærte eller faglærte medarbejdere afsted på et eller flere AMU-kurser.
En af de helt store fordele ved at vælge et AMU-kursus er, at medarbejderens virksomhed modtager VEU-godtgørelse (løntabsrefusion) for de timer, medarbejderen er på kursus hos os. Løntabsrefusionen pr. dag pr. deltager er ofte højere end kursets reelle pris.
Læs mere her.
Kurset består af en række fag, som vi anbefaler at tage i anførte rækkefølge for størst udbytte:
Du sidder selv og arbejder med undervisningsmaterialet, hvor du vil, på de dage du selv har valgt, og kan løse opgaver i dit eget tempo. Materialet er specielt tilrettelagt og udviklet til dette formål, og går du i stå eller har spørgsmål, kan du få hjælp af vores vejleder via chat eller Skype.
Vi arbejder i Microsoft Office-pakken og Windows og kurset afsluttes med en test. Det er vigtigt, at du kan strukturere din egen tid, fordi du selv styrer forløbet. Derudover er det vigtigt, at du besidder IT-tekniske færdigheder.
Certificering af et e-læringsforløb sikrer dig, at et forløb tager udgangspunkt i læring og læringsmetoder – ikke i teknikken.
Når et online kursus bærer certifikatet Certificeret e-læringsforløb betyder det, at forløbets planlægning er kvalitetssikret og godkendt af eVidenCenter, Det Nationale Videncenter for e-læring.
Læs mere om certificering af e-læringsforløb her.
Det er et krav fra Undervisningsministeriet, at Aarhus Business College løbende evaluerer skolens AMU-uddannelser. Hertil anvender vi evalueringssystemet viskvalitet.dk
Derfor vil du inden et AMU-kursus modtage et link til evaluering på mail. Vi håber, du vil bruge et par minutter på at evaluere, så vi kan opsamle dine erfaringer, så succeser kan gentages og eventuelle fejl og/eller mangler kan rettes.
Efter endt forløb får du et kursusbevis fra Aarhus Business College, som er Danmarks ældste handelsskole og en af landets største. Vi er anerkendt i erhvervslivet som en udbyder af kvalitet, og med et kursusbevis fra Aarhus Business College står du stærkere i dit videre arbejdsliv.
Hvis du er ledig med ret til 6 ugers jobrettet uddannelse, skal du tilmelde dig senest 10 hverdage før kursusstart.
Hvis du er ledig og jobcentret skal betale for kurset, så skal du tilmelde dig fem hverdage før kursusstart.
Tilmelder du dig som privatperson eller er du i arbejde, så skal du tilmelde dig fem hverdage før kursusstart.
Ved afbud senere end 14 dage før første kursusdag betales fuld pris for kurset.
Prisen er fastsat ved finanslov og kan derfor ændres ved ny finanslov.
Prisen afhænger af, hvilken uddannelsesbaggrund du har. Kurset er særligt fordelagtigt for dig, der er faglært eller ufaglært, fordi prisen er lav, og din virksomhed modtager løntabsrefusion (VEU-godtgørelse).
Kursister med en videregående uddannelse samt ledige, hvor jobcenteret betaler, får ikke tilskud og skal derfor betale fuld pris for kurset.
Hvis du er i tvivl om dit uddannelsesniveau, er du velkommen til at kontakte os eller benytte dig af niveau-beregneren. Find dit DUN-niveau ved at klikke her. Din uddannelses DUN-niveau skal være mellem 0-4 for at du kan opnå tilskud til kurset.
Hvis du gerne vil tage kurset over flere kursusperioder, så skal du tilmelde dig hver periode og altså lave to tilmeldinger.
Varighed 22 dage
Pris Deltagerpris for ledige/kursister med videregående uddannelse: 14.968,18 kr. Deltagerpris for øvrige: 4.096 kr.
89363500
kurser@aabc.dk
Kursusadministration