Hovedmenu
Tilmeldingsproceduren tager som udgangspunkt 10 hverdage.
Er du jobsøgende, anbefaler vi at du enten er godkendt hos din A-kasse eller hos jobcentret til at tage kurset, inden du ansøger os.
Dit Jobcenter skal bevilge kurset og lægge det i din jobplan. Tag kontakt til din kontaktperson ved Jobcenteret.
Du bliver nu viderestillet til voksenuddannelse.dk. Her kan du tilmelde dig det kursus, du ønsker.
Du vil opleve, at der fremgår flere kurser i oversigten, end det du ønsker at tilmelde dig.
Markér blot det ønskede kursus, og følg tilmeldingsproceduren på siden.
Søg på din uddannelse eller find den i listen. Du kan få tilskud og VEU-godtgørelse til AMU/HAKL-kurser såfremt din uddannelse ligger på DUN-niveau 0-4.
Kurset handler om, hvordan du anvender sociale medier som kommunikationskanal i en detailhandelsvirksomhed. Du får kendskab til begrebet sociale medier, herunder hvordan sociale medier kan anvendes som både internt og eksternt kommunikationsværktøj i en detailhandelsvirksomhed. Desuden får du kendskab til kriterier for interaktion på de sociale medier samt inddragelse af medarbejderne i detailhandelsvirksomhedens kommunikation.
Du kommer til arbejde med Facebooks kommunikation og opnåelseseffekt blandt andet i forhold til detailhandelsvirksomhedens markedsføringstiltag. Du kommer til at få optimaleffekt ud af detailhandelsvirksomhedens Twitter-profil samt skabe et overblik over detailhandelsvirksomhedens tweets ved hjælp af tweetdeck. Ydermere får du kendskab til opbygning af en detailhandelsvirksomheds Instagram-profil.
For at skabe overblik over detailhandelsvirksomhedens aktiviteter på de social medier, kommer du til at arbejde med Content Calendar.
Kurset er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre detailhandelsvirksomheder, der arbejder med sociale medier som internt og eksternt kommunikationsmiddel.
Dit udbytte Du bliver fortrolig med anvendelse af sociale medier som kommunikationskanal for en detailhandelsvirksomhed. Du får kendskab til anvendelsesmulighederne for en detailhandelsvirksomhed til nogle af de mange forskellige sociale medier, der findes.
Undervisningen foregår online med vejledning og feedback på udvalgte opgaver fra en underviser. Der er både teorilæsning og opgaveaflevering.
Du sidder selv og arbejder med undervisningsmaterialet, hvor du vil, på de dage, du er tilmeldt, og kan løse opgaver i dit eget tempo. Materialet er specielt tilrettelagt og udviklet til dette formål, og går du i stå eller har spørgsmål, kan du få hjælp af vores vejleder via chat eller Skype.
Underviseren er til stede i tidsrummet kl. 8.15-15.40 de dage, du er tilmeldt.
Vi arbejder i Microsoft Office-pakken og Windows. Det er vigtigt, at du kan strukturere din egen tid, fordi du selv styrer forløbet.
Vi forbeholder os ret til ændringer af lovmæssig art.
Sociale medier som intern og ekstern kommunikationsværktøj i en detailhandelsvirksomhed samt interaktion og inddragelse af medarbejdere på de sociale medier.
Tiltrækning af kunder, social medie strategi og markedsføringstiltag på Facebook i en detailhandelsvirksomhed.
Oprettelse og anvendelse af detailhandelsvirksomhedens Facebook-profil.
Oprettelse og anvendelse af detailhandelsvirksomheden Twitter-profil.
Anvendelse og tilpasning af tweetdeck for at skabe overblik over detailhandelsvirksomhedens tweets.
Anvendelse og opbygning af detailhandelsvirksomhedens Instagram-profil.
Anvendelse af Content Calendar til overblik over detailhandelsvirksomhedens aktiviteter på de sociale medier samt fordele og udfordringer herved.
AMU-kurser er for alle, men særligt fordelagtige for dig, der er faglært eller ufaglært, fordi prisen er lav, og din virksomhed modtager løntabsrefusion (VEU-godtgørelse). Dette gælder, hvis du er i AMU-målgruppen, hvilket bliver afgjort af din uddannelses DUN-niveau, der skal være mellem 0-4. Find dit DUN-niveau ved at klikke her.
AMU står for ArbejdsMarkedsUddannelse og er efteruddannelse primært udviklet til ledige samt faglærte og ufaglærte medarbejdere fra private og offentlige virksomheder. AMU-kurser er ofte korte kurser.
På Aarhus Business College har vi sammenset forskellige AMU-fag og på den måde lavet nogle efteruddannelsesforløb inden for forskellige områder. Vi kalder det pakkeforløb. Læs mere om pakkeforløb her.
AMU-kurser er kurser med tilskud og deraf lav pris fordi staten giver tilskud(løntabsrefusion) til alle kursister i AMU-målgruppen. Specielt pga. løntabsrefusionen kan det betale sig for virksomheder at sende sine ufaglærte eller faglærte medarbejdere afsted på et eller flere AMU-kurser.
En af de helt store fordele ved at vælge et AMU-kursus er, at medarbejderens virksomhed modtager VEU-godtgørelse (løntabsrefusion) for de timer, medarbejderen er på kursus hos os. Løntabsrefusionen pr. dag pr. deltager er ofte højere end kursets reelle pris.
Læs mere her.
Undervisningen foregår på hold hos Aarhus Business College. Kurset veksler mellem oplæg i plenum, træning i mindre grupper, teoretiske oplæg, eksempler og øvelser.
Certificering af et e-læringsforløb sikrer dig, at et forløb tager udgangspunkt i læring og læringsmetoder – ikke i teknikken.
Når et online kursus bærer certifikatet Certificeret e-læringsforløb betyder det, at forløbets planlægning er kvalitetssikret og godkendt af eVidenCenter, Det Nationale Videncenter for e-læring.
Læs mere om certificering af e-læringsforløb her.
Det er et krav fra Undervisningsministeriet, at Aarhus Business College løbende evaluerer skolens AMU-uddannelser. Hertil anvender vi fra d. 2. januar 2024 evalueringsværktøjet, AMUkvalitet.
På din sidste kursusdag vil du på voksenuddannelse.dk have muligheden for at kunne besvare et evalueringsskema. Vi håber, du vil bruge et par minutter på at evaluere kurset, for at vi kan opsamle de erfaringer, du har gjort dig, så succeser kan gentages, og eventuelle fejl og/eller mangler kan rettes op på. Du kan både tilgå evalueringsskemaet fra din pc eller fra din telefon. Direkte link til evaluering sidste kursusdag – Velkommen til Voksenuddannelse.dk | Voksenuddannelse.dk
Herefter kan du logge ind med dit MitID.
Efter endt forløb får du et kursusbevis fra Aarhus Business College, som er Danmarks ældste handelsskole og en af landets største. Vi er anerkendt i erhvervslivet som en udbyder af kvalitet, og med et kursusbevis fra Aarhus Business College står du stærkere i dit videre arbejdsliv.
Hvis du er ledig med ret til 6 ugers jobrettet uddannelse, skal du tilmelde dig senest 10 hverdage før kursusstart.
Hvis du er ledig og jobcentret skal betale for kurset, skal dit jobcenter tilmelde dig fem hverdage før kursusstart.
Tilmelder du dig som privatperson eller er du i arbejde, så skal du tilmelde dig fem hverdage før kursusstart.
Ved afbud senere end 14 dage før første kursusdag betales fuld pris for kurset.
Se prisen for dette kursus i boksen nedenfor.
Her forklares baggrunden for prisen. Prisen er fastsat ved finanslov og kan derfor ændres ved ny finanslov.
Prisen afhænger af, hvilken uddannelsesbaggrund du har. Kurset er særligt fordelagtigt for dig, der er faglært eller ufaglært, fordi prisen er lav, og din virksomhed modtager løntabsrefusion (VEU-godtgørelse).
Kursister med en videregående uddannelse samt ledige, hvor jobcenteret betaler, får ikke tilskud og skal derfor betale fuld pris for kurset.
Hvis du er i tvivl om dit uddannelsesniveau (DUN-niveau), er du velkommen til at kontakte os eller benytte dig af niveau-beregneren. Find dit DUN-niveau ved at klikke her. Din uddannelses DUN-niveau skal være mellem 0-4 for at du kan opnå tilskud til kurset. Ligger dit DUN niveau mellem 0-4 har du ikke en videregående uddannelse, ligger det derimod på 5 eller over har du en videregående uddannelse.
1.0 dage
Undervisningen foregår online, 8260
208.00 - 687.21 kr.
89363500
kurser@aabc.dk
Kursusadministration