Hovedmenu
På uddannelsen er der fokus på planlægning, afvikling og efterarbejde i forhold til aktiviteter, events og arrangementer såsom fester, koncerter, konferencer og bryllupper. Kunderejsen er i centrum, og det handler om at skabe tryghed for kunden i planlægningen såvel som i afviklingen og efterarbejdet med en event.
Du lærer at tænke kreativt, så du kan udvikle nye idéer samtidig med, at du lærer at arbejde struktureret og grundigt, så du kan realisere idéerne i praksis. En vigtig del af arbejdet går ud på at finde den rette oplevelse, der passer til kundens behov. Det foregår ofte i samarbejde med mange forskellige mennesker, så du skal være serviceminded og åben i din tilgang til andre mennesker.
Du lærer noget om rutinerne ifm. kundekontakt, og du kommer til arbejde med salgets faser fra den første kontakt med kunden, til salget er gennemført.
Du får konkrete værktøjer til brug ved forberedelse af fremlæggelser og til selve fremlæggelsen samt redskaber til at præsentere for en større forsamling.
Du arbejder med forskellige teknikker, så du fremstår mere sikker og mindre nervøs i en præsentationssituation. Derudover får du værktøjer til at strukturere din fremlæggelse, så den rammer målgruppen bedst muligt.
Undervisningen består dels af en gennemgang af teori og dels øvelser i præsentationer med forskelligt fokus.
Efter endt uddannelse er der mulighed for at få job som eventkoordinator i mange forskellige brancher, f.eks.: