HHX-gymnasiet

Strategi-og-oekonomi-aspect-ratio-1204-594

Strategi og økonomi

Vil du gerne forstå, hvordan virksomheder vokser, træffer de rigtige beslutninger og skaber stærke brands, som får forbrugerne til at købe deres produkter?  

På denne studieretning lærer du om virksomheders økonomi og strategi, samtidig med at du udforsker spændende områder som bæredygtighed, AI og markedsføring. Med fagene Virksomhedsøkonomi A og Afsætning A får du kompetencer inden for både økonomi, sociologi og psykologi.   

Du får indsigt i, hvordan virksomheder blandt andet kan skabe succes ved hjælp af influencer-marketing og brug af digitale trends. Samtidig kommer du til at arbejde med, hvordan virksomheder bruger viden om mennesker, økonomi og samfund til at udarbejde markedsføringsstrategier for at kunne vokse og klare sig i konkurrencen om forbrugerne. Med andre ord får du altså indsigt i, hvordan man både opstarter en virksomhed og driver den, mens du samtidig bliver dygtig til at spotte, hvordan eksisterende virksomheder kan optimere, investere og vækste.   

Arbejd med virkeligheden  

Undervisningen tager afsæt i virkelighedsnære og aktuelle cases og virksomhedssamarbejde, så du lærer at omsætte teori til praksis. Du kan selv vælge valgfag, der matcher dine interesser.  

Få overblik over, hvordan virksomheder fungerer både på nationalt og internationalt niveau, og med fagene på studieretningen får du viden og kompetencer, der ikke kun hjælper dig med at forstå verden omkring os, men også forbereder dig på videre studier eller arbejde i erhvervslivet.  Måske kunne du tænke dig at læse erhvervsøkonomi (HA almen) på universitet eller læse til markedsførings- eller finansøkonom på erhvervsakademier.  

Fag

Har du spørgsmål?