Hovedmenu
Som elev på HHX er du på et grundforløb i de første 3 måneder. Herefter skal du vælge en af nedenstående studieretninger. Læs meget mere om de enkelte retninger ved at klikke på dem. Dit valg af studieretning låser ikke dine muligheder for videreuddannelse eller karrieredrømme.
Vil du gerne skabe en forandring? Eller måske udvikle en forretning? På studieretningen Forretningsudvikling lærer du, hvordan du kan optimere en virksomhed, og du bliver skarp på branding og forretningsmodeller.
Bliv detektiv i virkelighedens verden. Kunne du tænke dig at gøre en forskel hver dag? På studieretningen Jura får du mulighed for at kombinere din interesse for samfundet, økonomi og nysgerrighed på etik og demokrati.
Bliv klogere på, hvordan politiske beslutninger påvirker dit og andres liv i både Danmark og resten af verden. Lær at bruge matematik til at forstå samfundet. Du får også engelsk på et højt niveau, så du bliver klar til at begå dig i en global verden.
Er du god til at få ting til at give mening, når andre ser kaos? På studieretningen Matematik og økonomi lærer du, hvordan du analyserer virksomheder, udfærdiger budgetter og regnskaber – samtidig med, at du får en stærk international forståelse.
Er du nysgerrig på, hvorfor mennesker tænker og handler, som de gør? Vil du dykke ned i psykologiske mekanismer og samtidig forstå de økonomiske kræfter, der former vores verden? Få viden om menneskers adfærd og beslutninger på Psykologi-retningen.
Forstå og fordyb dig i verdens økonomiske og politiske spil. Er du nysgerrig på, hvordan Danmark klarer sig i en globaliseret verden? Vil du arbejde med store internationale emner som klima, handel og verdenspolitik – samtidig med at du styrker dit engelske sprog?
På studieretningen Kommunikation lærer du at begå dig i en globaliseret og digitaliseret verden. Du bliver skarp til engelsk og tysk og en god kommunikatør. Du lærer også at forstå kulturelle forandringer og identitetsdannelse.
Hvordan vækster virksomheder, træffer de rigtige beslutninger og skaber stærke brands, som får forbrugerne til at købe deres produkter? Lær om virksomheders økonomi og strategi og udforsk spændende områder som bæredygtighed, AI og markedsføring.