Hovedmenu
Vi kobler teori og praksis. Det sker, hvad enten faget hedder afsætning, engelsk eller virksomhedsøkonomi. Vi har ikke så meget af den traditionelle, tavlebaserede undervisning, da al forskning viser, at du lærer langt mere ved at deltage og have hands-on end ved kun at lytte. Derfor fokuserer vi meget på den individuelle involvering og aktivering af elever.
Vi ser på markedsforhold, markedsføring og branding. Du lærer om udbud og efterspørgsel og generelle afsætningsmæssige forhold.
Desuden ser vi på marketingmixet, der handler om de parametre, du skal anvende for at analysere en konkurrencesituation og udarbejde en markedsføringsplan.
Faget Erhvervsinformatik C indeholder 3 hovedemner, nemlig Digital myndiggørelse, Erhvervsrettet digital udvikling og Teknologisk handleevne og computational tankegang.
Du skal arbejde med emnerne digital udvikling, sikkerhed og adfærd, digitale artefakter, teknologiforståelse, analyse af digitale artefakter, designudvikling og meget mere.
Forløbet afsluttes med en dokumentationsopgave, der dækker hele pensum. Opgaven er obligatorisk for forløbets gennemførelse, da den er en del af eksamen.
I dansk arbejder vi med litteratur, medier og sprog. Vi analyserer, fortolker, vurderer, diskuterer og forholder os kritisk til tekster. Teksterne sættes ind i en erhvervsmæssig, litteraturhistorisk, samfundsmæssige eller almenmenneskelige sammenhænge. Vi skal både læse kanonforfatterne og se på nyeste strømninger inden for medier og litteratur.
Faget har også en skriftlig del. Vi træner at skrive i relevante genrer og selvfølgelig dansk stil.
Faget peger altså både ud i verden og ind i en tværfaglig og erhvervsmæssig sammenhæng.
I engelsk C skal du arbejde med fire erhvervsfaglige og almene emner: Area Study (landestudie), Marketing and culture, Business Correspondence og Company Profiles and CSR.
I undervisningen er der fokus på at udvikle dine sproglige kompetencer, så du lærer at forstå og anvende engelsk i en globaliseret og digitaliseret verden. Du får også meget viden om engelsktalende kulturer, som du kan anvende både personligt, alment og professionelt.
Du får en grundlæggende forståelse for de økonomiske problemstillinger i en virksomhed. Vi kommer hele vejen rundt om de dele, der har betydning for virksomhedens økonomi; fra regnskabsopstilling og -analyse til omkostningsstyring og opstilling af resultatbudgetter.
Faget handler selvfølgelig mest om økonomi, men du lærer også om den del af virksomhedernes dagligdag, som handler om miljø og social ansvarlighed.