Hovedmenu
Vi er på vej ind i foråret med mere lys og tid udenfor, som hos mange sætter gang i en øget motivation og ikke mindst i en trang til forandringer.
Hos Kurser & efteruddannelse glæder vi os over lysten til efteruddannelse, der også giver ny energi. Vi oplever en stærkt stigende interesse for kompetenceudvikling inden for ledelse og salg, og der er stigende efterspørgsel på redskaber, der kan hjælpe med håndtering af de konflikter, som naturligt opstår på en arbejdsplads. Konflikthåndtering er en vigtig disciplin, særligt for folk, der har ledelsesansvar eller står for projektledelse.
Vores underviser på Den Grundlæggende Lederuddannelse, Connie Relsted, giver sin top-3 over det, man bør fokusere på i lederrollen.
______
Jo bedre du kender dig selv og dine styrker og udfordringer, jo bedre kan du omgive dig med mennesker, der komplementerer dig. Det kan føre til bedre sparring og dialoger, også når folk er uenige med dig. Forandring kommer af at blive udfordret på det bestående og ens faste overbevisning. Én af vejene til at blive mere bevidst om dine overbevisninger, styrker og udviklingsområder er gennem adfærdstests, der hjælper med at identificere, hvordan du ”typisk” vil reagere, hvis ikke du lige tænker dig om.
Rigtig meget ledelse baserer sig på kommunikation, og ”god” kommunikation – forstået på den måde, at vi forstår og gerne vil forstå hinanden – baserer sig på gode relationer. Jo bedre vi kender hinanden, jo nemmere er det at skabe forståelse for hinandens faglige synspunkter og kommunikere på en faktuel og saglig måde.
Mange konflikter på arbejdspladsen kunne undgås, hvis vi var bedre til at kommunikere konstruktivt og tydeligt: Hvorfor gør vi, som vi gør? Hvorfor skal tingene ændres – eller ikke ændres? Hvorfor er lige præcis dén deadline vigtig og umulig at rykke, etc.? Som leder for medarbejdere er det vigtigt at kunne kommunikere med udgangspunkt i medarbejdernes forforståelse og gøre det klart og tydeligt, fx hvad opgaven går ud på, hvad vi ønsker at opnå, eller hvordan vi skal arbejde sammen for at opnå de ønskede resultater.
Den Grundlæggende Lederuddannelse er et lederkursus, der er udviklet i samarbejde med Lederne og skabt til dig, der vil have en fleksibel og praksisnær lederuddannelse, som giver dig et stærkt fundament at stå på.
Kurset kan også tages online.
På Aarhus Business College kan du tage onlinekurser samt kurser på åbne hold. Kurser kan også skræddersys til din virksomheds behov og ønsker.
Tag endelig fat på mig, så hjælper jeg dig videre.
Erhvervskonsulent, Erhvervscentret
22149378
jbec@aabc.dk
Få kender uddannelsesverdenen som Hans Henning Nielsen. Nu bliver han direktør på den skole, hvor han har arbejdet i næsten 30 år.
Oplev Imran Rashid den 26. november på Aarhus Business College til arrangementet: "Ung i en skærmtid - hvordan påvirker skærmene vores unge, og hvilke handlemuligheder giver det dig".
Stort tillykke til Anne Mette Nørmark Jakobsen, Thea Tannebæk Rask Nielsen og Zofia Drue, som har gjort Aarhus Business College ekstra stolte ved at tage henholdsvis 1., 2. og 3. pladsen ved kåringen af Årets Fagprøvepris inden for detail 2025.
Flere elever er startet på ungdomsuddannelserne på Aarhus Business College end nogensinde.
Undervisere fra Aarhus Business College har fået at mærke på egen krop, hvad det vil sige at skabe god klasserumsledelse – og hvordan frygtbegrebet kan spille en central rolle i motivation af eleverne. Det sker som en del af et kompetenceudviklingsforløb i samarbejde med True North.
Skolens nye studieadministrative system Studie+ er nu officielt åbnet for både elever og medarbejdere.
21-årige Daniel Rise Nielsen fra Aarhus Business College er netop blev kåret som årets lærling i DI Sydøstjylland. Det sker som en del af hans elevuddannelse, hvor han til dagligt arbejder som handelselev i trælasten hos Stark i Odder.
Aarhus Business College binder tætte bånd til pressede amerikanske uddannelsesinstitutioner.
Med en ny aftale gør Regeringen det nu muligt at komme gratis på skolehjem for hovedforløbselever der har mere end 45 minutters transport til uddannelsen.