Aarhus
Business College
Kurser & efteruddannelseKurserSociale medier som kommunikationskanal i detail – Online

Sociale medier som kommunikationskanal i detail – Online

Varighed: 1 hel dag.

Hvad går kurset ud på?

Kurset handler om, hvordan du anvender sociale medier som kommunikationskanal i en detailhandelsvirksomhed. Du får kendskab til begrebet sociale medier, herunder hvordan sociale medier kan anvendes som både internt og eksternt kommunikationsværktøj i en detailhandelsvirksomhed. Endvidere får du kendskab til kriterier for interaktion på de sociale medier samt inddragelse af medarbejderne i detailhandelsvirksomhedens kommunikation.

Du kommer til arbejde med Facebooks kommunikation og opnåelseseffekt blandt andet i forhold til detailhandelsvirksomhedens markedsføringstiltag. Du kommer til at få optimaleffekt ud af detailhandelsvirksomhedens Twitter-profil samt skabe et overblik over detailhandelsvirksomhedens tweets ved hjælp af tweetdeck. Ydermere får du kendskab til opbygning af en detailhandelsvirksomheds Instagram-profil.

For at skabe overblik over detailhandelsvirksomhedens aktiviteter på de social medier, kommer du til at arbejde med Content Calendar.

Dit udbytte

Du bliver fortrolig med anvendelse af sociale medier som kommunikationskanal for en detailhandelsvirksomhed. Du får kendskab til anvendelsesmulighederne for en detailhandelsvirksomhed til nogle af de mange forskellige sociale medier, der findes.

Emner

Kurset består af 7 moduler. Hvert modul varer mellem 0,5 – 2,5 timer.

I løbet af de 7 moduler skal du igennem følgende emner:

Emne 1/7

Sociale medier

Sociale medier som intern og ekstern kommunikationsværktøj i en detailhandelsvirksomhed samt interaktion og inddragelse af medarbejdere på de sociale medier.

Emne 2/7

Markedsføring på Facebook

Tiltrækning af kunder, social medie strategi og markedsføringstiltag på Facebook i en detailhandelsvirksomhed.

Emne 3/7

Facebook

Oprettelse og anvendelse af detailhandelsvirksomhedens Facebook-profil.

Emne 4/7

Twitter

Oprettelse og anvendelse af detailhandelsvirksomheden Twitter-profil.

Emne 5/7

Tweetdeck

Anvendelse og tilpasning af tweetdeck for at skabe overblik over detailhandelsvirksomhedens tweets.

Emne 6/7

Instagram

Anvendelse og opbygning af detailhandelsvirksomhedens Instagram-profil.

Emne 7/7

Content Calendar

Anvendelse af Content Calendar til overblik over detailhandelsvirksomhedens aktiviteter på de sociale medier samt fordele og udfordringer herved.

Emne 1/7

Sociale medier

Sociale medier som intern og ekstern kommunikationsværktøj i en detailhandelsvirksomhed samt interaktion og inddragelse af medarbejdere på de sociale medier.

Praktiske informationer

Målgruppe

Kurset er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre detailhandelsvirksomheder, der arbejder med sociale medier som internt og eksternt kommunikationsmiddel.

Undervisningen

Undervisningen foregår online med vejledning og feedback på udvalgte opgaver fra en underviser. Der er både teorilæsning og opgaveaflevering.

Du sidder selv og arbejder med undervisningsmaterialet, hvor du vil, og når du vil. Materialet er specielt tilrettelagt og udviklet til dette formål, og går du i stå eller har spørgsmål, kan du altid få hjælp af vores vejleder via chat eller Skype.

Du er altså ikke afhængig af at skulle møde på bestemte datoer, men kan derimod arbejde selvstændigt i dit eget tempo og lave opgaver, lige når det passer dig.

Forudsætninger for at deltage

  • Det er vigtigt, at du kan strukturere din egen tid, fordi du selv styrer forløbet.
  • Vi arbejder i Microsoft Office-pakken og Windows.
  • Kurset bliver afholdt uanset antal deltagere, og tilmeldingsfristen er 2 dage før kursusstart.
  • Vi forbeholder os ret til ændringer af lovmæssig art.

Diplom

Efter endt forløb får du et diplom fra Aarhus Business College, som er Danmarks ældste handelsskole og en af landets største. Vi er anerkendt i erhvervslivet som en udbyder af kvalitet, og med et diplom fra Aarhus Business College står du stærkere i dit videre arbejdsliv.

Pris: 126 - 621,77 kr.

Beskæftigede, faglærte og ufaglærte: 126 kr.

Beskæftigede med videregående uddannelse samt ledige (jobcenterets pris): 621,77 kr.

Har du brug for hjælp?

Peter Ostenfeldt
Erhvervskonsulent
2568 5849peos@aabc.dk
Bitten Parsberg Overbye
Salgskoordinator
2541 3546biov@aabc.dk

Dette er et AMU kursus

Det betyder, at du kan få tilskud og VEU-godtgørelse, hvis du er i AMU-målgruppen. Din uddannelses DUN-niveau skal være mellem 0-4. AMU-mål for dette kursus er som følger:

AMU-mål for dette kursus
47341 - Sociale medier som kommunikationskanal i detail - 1 dag
124,00 kr. for faglærte og ufaglærte og 696,35 kr. med videregående udd.

Selvvalgt periode på 1 hel dag

Start mellem d. 10. august 2020 og d. 18. december 2020.

Tilmeld dig

Kurset er estimeret til at tage ca. 1 dag. Dette er dog meget individuelt.

Bemærk!
Tilmeldingsproceduren tager 5 hverdage.

Er du jobsøgende, anbefaler vi at du får kurset godkendt hos din A-kasse, inden du ansøger os.
Herfra vil det tage 8 hverdage at blive tilmeldt.

Ofte stillede spørgsmål

Nedenfor kan du få svar på de spørgsmål, som vi oftest møder.

Kan jeg snakke med en underviser?

Du har mulighed for at stille spørgsmål til en fagperson, være i dialog og få vejledning under hele forløbet uanset hvilken retning, du vælger. Der vil desuden være feedback på de opgaver, du afleverer.

Dialogen foregår via Skype eller på læringsplatformen, hvor kurset finder sted.

Hvor meget tid skal jeg forvente at bruge?

Når du har tilmeldt dig kurset, kan du se det antal timer, du skal forvente at bruge på hvert emne.

Tidsforbrug er dog meget individuelt, og der er stor forskel på, hvor meget tid den enkelte bruger. Dette skyldes, at det er forskelligt, hvor vigtig eller let/svær den enkelte kursist synes en øvelse eller opgave er for ham/hende. Hvis en kursist mener, at en øvelse er nem, vælger han/hun måske at køre let hen over den, men synes han/hun derimod at øvelsen er meget svær, så bliver der måske brugt ekstra meget tid på løsning af den.

Estimeret tidsforbrug er 1 dag. Dette er dog meget individuelt.

Hvordan foregår undervisningen?

Undervisningen foregår online med vejledning og feedback på udvalgte opgaver fra en underviser. Der er både teorilæsning og opgaveaflevering.

Du sidder selv og arbejder med undervisningsmaterialet, hvor du vil, og når du vil. Materialet er specielt tilrettelagt og udviklet til dette formål, og går du i stå eller har spørgsmål, så står en vejleder naturligvis klar til at hjælpe dig.

Du er altså ikke afhængig af at skulle møde på bestemte datoer, men kan derimod arbejde selvstæn­digt i dit eget tempo og lave opgaver, lige når det passer dig.

Hvordan afleverer jeg opgaver?

Gennem forløbet skal du løse opgaver, som besvares elektronisk enten ved hjælp af tekstprogrammer (f.eks. Word), et præsentationsprogram (f.eks. PowerPoint) eller lignende. Din besvarelse skal du uploade i et forum online, hvor medstuderende og din vejleder giver dig feedback.

Relaterede kurser


Konflikthåndtering og assertion

Konflikthåndtering og assertion

Hvad er Konflikthåndtering og assertion? Hvis du vil blive bedre til at indgå konstruktivt i potentielle konfliktsituationer og samtidig få dine budskaber igennem på en tillidsvækkende måde, så tilmel...

Læs mere
Præsentationsteknik i administrative funktioner

Præsentationsteknik i administrative funktioner

Hvad går kurset ud på? På kurset, Præsentationsteknik i administrative funktioner, arbejder vi med at gøre dig i stand til at gennemføre en præsentation, hvor du er bevidst om virkemidler, taleteknik ...

Læs mere