Aarhus
Business College
Aarhus Business College OnlineKurserSociale medier som kommunikationsværktøj

Sociale medier som kommunikationsværktøj

Varighed: 8 timer.

Hvad går kurset ud på?

På kurset har vi fokus på anvendelse af sociale medier som kommunikationskanal herunder, hvordan sociale medier kan anvendes som internt og eksternt kommunikationsværktøj. Vi dykker ned i kriterier for interaktion på de sociale medier samt inddragelse af medarbejderne i virksomhedens kommunikation.

Vi arbejder også med Facebooks kommunikation og opnåelseseffekt i forhold til virksomhedens markedsføringstiltag, og vi kigger nærmere på, hvordan man får optimal effekt ud af virksomhedens Twitter-profil og skaber overblik over virksomhedens tweets ved hjælp af tweetdeck. Ydermere retter vi fokus mod opbygning af en virksomheds Instagram-profil.

For at skabe overblik over virksomhedens aktiviteter på de social medier, kommer du til at arbejde med Content Calendar.

Dit udbytte

Du bliver fortrolig med anvendelse af sociale medier som kommunikationskanal for en virksomhed, og du får kendskab til de mange forskellige sociale mediers anvendelsesmulighederne. Derudover lærer du om:

  • Begrebet sociale medier og interaktion på de sociale medier
  • Sociale medier som intern og ekstern kommunikationsværktøj
  • Inddragelse af medarbejdere i kommunikation på de sociale medier
  • Oprettelse, anvendelse og markedsføring på Facebook
  • Oprettelse og anvendelse af Twitter, Tweetdeck og Instagram
  • Overblik over virksomhedens aktiviteter på de sociale medier ved hjælp af Content Calendar

Moduler

Kurset består af 7 moduler, hvor hvert modul er af 0,5–2,5 times varighed.

Modul 1/7

Modul 1: Sociale medier

Sociale medier som intern og ekstern kommunikationsværktøj i en virksomhed samt interaktion og inddragelse af medarbejdere på de sociale medier.

Modul 2/7

Modul 2: Markedsføring på Facebook

Tiltrækning af kunder, social medie strategi og markedsføringstiltag på Facebook i en virksomhed.

Modul 3/7

Modul 3: Facebook

Oprettelse og anvendelse af virksomhedens Facebook-profil.

Modul 4/7

Modul 4: Twitter

Oprettelse og anvendelse af detailhandelsvirksomheden Twitter-profil.

Modul 5/7

Modul 5: Tweetdeck

Anvendelse og tilpasning af tweetdeck for at skabe overblik over detailhandelsvirksomhedens tweets.

Modul 6/7

Modul 6: Instagram

Anvendelse og opbygning af detailhandelsvirksomhedens Instagram-profil.

Modul 7/7

Modul 7: Content Calendar

Anvendelse af Content Calendar til overblik over detailhandelsvirksomhedens aktiviteter på de sociale medier samt fordele og udfordringer herved.

Modul 1/7

Modul 1: Sociale medier

Sociale medier som intern og ekstern kommunikationsværktøj i en virksomhed samt interaktion og inddragelse af medarbejdere på de sociale medier.

Praktiske informationer

Målgruppe

Kurset er for alle, der til daglig arbejder med markedsføring i detailvirksomheder. Det er også for dig, der bare har lyst til at lære mere om brug af sociale medier som kommunikationsværktøj.

Kurset foregår på et grundlæggende niveau og alle kan være med.

Forudsætninger for at deltage

Der kræves ikke noget kendskab til markedsføring via sociale medier for at deltage og få mest muligt ud af det. Det er dog en fordel, hvis du har kendskab til brug af computere og kender lidt til almindelig brug af de sociale medier.

Det er vigtigt, at du kan strukturere din egen tid, fordi du selv styrer forløbet.

Tekniske kompetencer

I forløbet skal du bruge Content Calendar. Forudgående kendskab er ikke et krav. Det er desuden en fordel, hvis du har kendskab til sociale medier, Facebook, Instagram og Twitter.

Diplom

Efter endt forløb får du et diplom fra Aarhus Business College, som er Danmarks ældste handelsskole og en af landets største. Vi er anerkendt i erhvervslivet som en udbyder af kvalitet og med et diplom fra Aarhus Business College står du stærkere i dit videre arbejdsliv.

Pris: 1.295,00 kr. + moms

Har du brug for hjælp?

Jane Bossow
Uddannelsessekretær
8936 3713jbos@aabc.dk

Programmer

Nedenfor kan du få en introduktion til den platform, hvor undervisningen foregår, og materialer findes, eller du kan se en lille video om installering af fjernskrivebord.

Du kan også læse om, hvad onlineundervisninger kræver af dig og din computer.

Læs mere

Læringsplatform

Her kan du få et indblik i, hvordan læringsuniverset ser ud

Afspil video

Installer fjernskrivebord

Guide til installering af Microsoft-fjernskrivebord på Mac

Afspil video

Installer fjernskrivebord på Mac

Sådan får du adgang til fx Microsoft Access på din Mac-computer

Afspil video

Indstil fjernskrivebord

Guide til indstilling af Microsoft-fjernskrivebord på Mac

Afspil video

Læringsplatform

Her kan du få et indblik i, hvordan læringsuniverset ser ud

Afspil video

Selvvalgt periode på 8 timer

Start mellem d. 12. marts 2019 og d. 17. marts 2020.

Tilmeld dig

Det forventede tidsforbrug er vejledende ca. 1 dag for hele kurset.

Ofte stillede spørgsmål

Nedenfor kan du få svar på de spørgsmål, som vi oftest møder.

Kan jeg snakke med en underviser?

Du har mulighed for at stille spørgsmål til en fagperson, være i dialog og få vejledning under hele forløbet uanset hvilken retning, du vælger. Der vil desuden være feedback på de opgaver, du afleverer.

Dialogen foregår via Skype eller på læringsplatformen, hvor kurset finder sted.

Hvordan foregår undervisningen?

Undervisningen foregår online med vejledning og feedback på udvalgte opgaver fra en underviser. Der er både teorilæsning og opgaveaflevering.

Du sidder selv og arbejder med undervisningsmaterialet, hvor du vil og når du vil. Materialet er specielt tilrettelagt og udviklet til dette formål, og går du i stå eller har spørgsmål, så står en vejleder naturligvis klar til at hjælpe dig.

Du er altså ikke afhængig af at skulle møde på bestemte datoer, men kan derimod arbejde selvstæn­digt i dit eget tempo og lave opgaver lige når det passer dig.

Hvor meget tid skal jeg forvente at bruge?

Når du har tilmeldt dig kurset, kan du se det antal timer, du skal forvente at bruge på hvert emne.

Tidsforbrug er dog meget individuelt og der er stor forskel på, hvor meget tid den enkelte bruger. Dette skyldes, at det er forskelligt, hvor vigtig eller let/svær den enkelte kursist synes en øvelse eller opgave er for ham/hende. Hvis en kursist mener, at en øvelse er nem, vælger han/hun måske at kører let hen over den, men synes han/hun derimod at øvelsen er meget svært, så bliver der måske brugt ekstra meget tid på løsning af den.

Estimeret tidsforbrug er 8 timer

Relaterede kurser


Præsentationsteknik i administrative funktioner

Præsentationsteknik i administrative funktioner

Hvad går kurset ud på? På kurset, Præsentationsteknik i administrative funktioner, arbejder vi med at gøre dig i stand til at gennemføre en præsentation, hvor du er bevidst om virkemidler, taleteknik ...

Læs mere
Butikkens indsatsområder

Butikkens indsatsområder

Hvad går kurset ud på? Kurset er en del af uddannelsen som salgsassistent og er det sidste og afsluttende modul på uddannelsen. Du kommer omkring emnerne konceptmodellen, indkøb og butikkens regnskab....

Læs mere

Aarhus Business College

Aarhus Business College Online

Sønderhøj 28

8260 Viby J.

8936 3000

aabc@aabc.dk

CVR: 48 57 06 58

EAN: 5798000554238