Aarhus
Business College
Kurser & efteruddannelseKurserOnline Markedsføring – Online

Online Markedsføring – Online

Varighed: 9 hele dage over 6 måneder.

Hvad går kurset ud på?

Kurset Online Markedsføring fokuserer på at optimere virksomhedens omnichannel-markedsføring. og få alle virksomhedens fysiske og digitale kommunikationskanaler til at arbejde sammen om at kommunikere til kunden. Der arbejdes bl.a. med søgemaskineoptimering og grundlæggende CMS-principper, der ligger til grund for din online varepræsentation og salgsplanlægning.

Dit udbytte

Du vil blandt andet få kompetencer inden for:

  • brug af data målrettet med det formål at vurdere og justere marketingindsatser
  • virksomhedens indsats ved at videreudvikle de digitale forretningsmodeller
  • de tekniske virkemidler, som kan bruges i søgemaskinearbejdet
  • anvendelse af web-statistikker og præsentation af opfølgningsrapporter og salgsstatistikker.

Moduler

Kurset består af følgende 4 moduler:

Modul 1/4

Multikanalmarkedsføring – forretningsmodeller - 3 dage

Omnichannel er når alle virksomhedens fysiske og digitale kommunikationskanaler arbejder sammen om at kommunikere til kunden og indsamle data. Det skal vi arbejde med her. Med udgangspunkt i firmaets omnichannel-indsats bliver du i stand til at styrke placeringen på både online- og offline-markedet. Du lærer at målrette indsatsen gennem digitale forretningsmodeller, der kan ruste virksomheden til fremtidens forbrugere.

Du bliver bevidst om, hvordan du styrker virksomhedens indsats ved at videreudvikle de digitale forretningsmodeller med det formål at fremme virksomhedens omnichannel-indsats. Herefter kan du behandle og anvende omnichannel-relevant data til at udvikle din markedsføring, så den rammer virksomhedens målgruppe

Modul 2/4

Multikanalmarkedsføring – anvendelse - 3 dage

Du er en vigtig brik, når det handler om at optimere virksomhedens omnichannel-markedsføring. I dette modul lærer du at bruge data målrettet med det formål at vurdere og justere den marketingindsats, som fungerer på tværs af kanaler.

På baggrund af data lærer du at identificere nye muligheder for udvikling og derefter komme med forbedringsforslag eller udvikle nye løsninger inden for virksomhedens omnichannel-indsats

Modul 3/4

Søgemaskineoptimering af digital kommunikation - 1 dag

Du lærer at forestå arbejdet med søgemaskineoptimeringen af webløsninger i forbindelse med virksomhedens produktion af digitale kommunikationsløsninger, fx profileringswebsite, digitale magasiner og -reklamer.

Herunder opnår du viden om forskellene i funktionalitet mellem søgerobotter og kataloger. Du får også et kendskab til de tekniske virkemidler, som kan bruges i søgemaskinearbejdet samt begreber som linkpopularitet og pagerank.

Modul 4/4

E-teknologi og online opdatering - 2 dage

Du får kendskab til de grundlæggende principper i CMS (Content Management System), så du kan bruge programmet i forbindelse med organisering og fletning af virksomhedens sites og systemer.

Du lærer desuden at vedligeholde administrationssystemet for optimering af firmaets e-business løsning. Det betyder, at du kan opdatere vareinformationer i firmaets administrationssystem, som ligger til grund for din onlinevarepræsentation og salgsplanlægning. Du kan også opdatere firmaets profil og forretningskoncept via CMS eller manuel redigering af html-sider.

Du bliver i stand til at anvende web-statistikker og præsentere opfølgningsrapporter og salgsstatistikker ved at behandle de data, som opsamles elektronisk efter en markedsføringsindsats.

Modul 1/4

Multikanalmarkedsføring – forretningsmodeller - 3 dage

Omnichannel er når alle virksomhedens fysiske og digitale kommunikationskanaler arbejder sammen om at kommunikere til kunden og indsamle data. Det skal vi arbejde med her. Med udgangspunkt i firmaets omnichannel-indsats bliver du i stand til at styrke placeringen på både online- og offline-markedet. Du lærer at målrette indsatsen gennem digitale forretningsmodeller, der kan ruste virksomheden til fremtidens forbrugere.

Du bliver bevidst om, hvordan du styrker virksomhedens indsats ved at videreudvikle de digitale forretningsmodeller med det formål at fremme virksomhedens omnichannel-indsats. Herefter kan du behandle og anvende omnichannel-relevant data til at udvikle din markedsføring, så den rammer virksomhedens målgruppe

Praktiske informationer

Målgruppe

Kurset er for dig, der gerne vil have kendskab til salg via digitale medier. Du vil vide, hvordan du sikrer en sammenhæng i de tiltag, du laver, og du vil have en forståelse for de tekniske virkemidler.

Undervisningen

Undervisningen foregår online med vejledning og feedback på udvalgte opgaver fra en underviser. Der er både teorilæsning og opgaveaflevering.

Du sidder selv og arbejder med undervisningsmaterialet, hvor du vil og på de dage du selv har valgt, og kan løse opgaver i dit eget tempo. Materialet er specielt tilrettelagt og udviklet til dette formål, og går du i stå eller har spørgsmål, kan du få hjælp af vores vejleder via chat eller Skype.

Kurset afsluttes med en test.

Vi anbefaler at kurset gennemføres og dermed tilmelding oprettes i nedenstående rækkefælge:
48318 Multikanalmarkedsføring – forretningsmodeller
48319 Multikanalmarkedsføring – anvendelse
40814 Søgemaskineoptimering af digital kommunikation
45956 E-teknologi og online opdatering

Forudsætninger for at deltage

  • Det er vigtigt, at du kan strukturere din egen tid, fordi du selv styrer forløbet.
  • Vi arbejder i Microsoft Office-pakken og Windows.
  • Kurset bliver afholdt uanset antal deltagere, og tilmeldingsfristen er 2 dage før kursusstart.
  • Vi forbeholder os ret til ændringer af lovmæssig art.

Diplom

Efter endt forløb får du et diplom fra Aarhus Business College, som er Danmarks ældste handelsskole og en af landets største. Vi er anerkendt i erhvervslivet som en udbyder af kvalitet, og med et diplom fra Aarhus Business College står du stærkere i dit videre arbejdsliv.

Pris: 1.198,00 - 4.554,45 kr.

Beskæftigede, faglærte og ufaglærte: 1.198 kr.

Beskæftigede med en videregående uddannelse samt ledige (jobcenterets pris): 4.554,45 kr.

Prisen er fastsat ved finanslov og kan derfor ændres ved ny finanslov.

Har du brug for hjælp?

Stine Christiansen
Salgskoordinator
2228 8241stch@aabc.dk
Bitten Parsberg Overbye
Erhvervskonsulent
2541 3546biov@aabc.dk

Programmer

Nedenfor kan du få en introduktion til den platform, hvor undervisningen foregår, og materialer findes, eller du kan se en lille video om installering af fjernskrivebord.

Du kan også læse om, hvad onlineundervisninger kræver af dig og din computer.

Læs mere

Læringsplatform

Her kan du få et indblik i, hvordan læringsuniverset ser ud

Afspil video

Installer fjernskrivebord

Guide til installering af Microsoft-fjernskrivebord på Mac

Afspil video

Installer fjernskrivebord på Mac

Sådan får du adgang til fx Microsoft Access på din Mac-computer

Afspil video

Indstil fjernskrivebord

Guide til indstilling af Microsoft-fjernskrivebord på Mac

Afspil video

Læringsplatform

Her kan du få et indblik i, hvordan læringsuniverset ser ud

Afspil video

Dette er et AMU kursus

Det betyder, at du kan få tilskud og VEU-godtgørelse, hvis du er i AMU-målgruppen. Din uddannelses DUN-niveau skal være mellem 0-4.

Vær opmærksom på, at VEU-godtgørelse forudsætter, at der er udviklet en godkendt test på pågældende AMU-mål.

Se listen over centralt godkendte prøver her

AMU-mål for dette kursus er som følger:

AMU-mål for dette kursus
45956 - E-teknologi og online opdatering - 2
252,00 kr. for faglærte og ufaglærte og 1.203,00 kr. med videregående udd.
48318 - Multikanalmarkedsføring - forretningsmodeller - 3
378.00 kr. for faglærte og ufaglærte og 1.689,50 kr. med videregående udd.
48319 - Multikanalmarkedsføring - anvendelse - 3
378,00 kr. for faglærte og ufaglærte og 1.689,50 kr. med videregående udd.
40814 - Søgemaskineoptimering af digital kommunikation - 1
190,00 kr. for faglærte og ufaglærte og 866,55 kr. med videregående udd.

Selvvalgt periode på 9 hele dage over 6 måneder

Start mellem d. 1. oktober 2021 og d. 17. december 2021.

Tilmeld dig

Bemærk!
Tilmeldingsproceduren tager 5 hverdage.

Er du jobsøgende, anbefaler vi at du får kurset godkendt hos din A-kasse, inden du ansøger os.
Herfra vil det tage 10 hverdage at blive tilmeldt.

Martin Poulsen - Underviser Digitalt Salg

Martin Poulsen er underviser og har i samarbejde med anden underviser udviklet kurset Digitalt Salg.

På Aarhus Business College underviser Martin derudover i fag som afsætning og organisation.

Han har knap 20 års erfaring fra detailbranchen og har haft ledende roller i flere forskellige slags detailhandler.

Uddannelsesmæssigt har Martin en bachelor samt en kandidatgrad i Uddannelsesvidenskab fra Aarhus Universitet.

Ofte stillede spørgsmål

Nedenfor kan du få svar på de spørgsmål, som vi oftest møder.

Kan jeg snakke med en underviser?

Du har mulighed for at stille spørgsmål til en fagperson, være i dialog og få vejledning under hele forløbet uanset hvilken retning, du vælger. Der vil desuden være feedback på de opgaver, du afleverer.

Dialogen foregår via Skype eller på læringsplatformen, hvor kurset finder sted.

Hvor meget tid skal jeg forvente at bruge?

Når du har tilmeldt dig kurset, kan du se det antal timer, du skal forvente at bruge på hvert emne.

Tidsforbrug er dog meget individuelt, og der er stor forskel på, hvor meget tid den enkelte bruger. Dette skyldes, at det er forskelligt, hvor vigtig eller let/svær den enkelte kursist synes en øvelse eller opgave er for ham/hende. Hvis en kursist mener, at en øvelse er nem, vælger han/hun måske at køre let hen over den, men synes han/hun derimod at øvelsen er meget svær, så bliver der måske brugt ekstra meget tid på løsning af den.

Hvordan foregår undervisningen?

Undervisningen foregår online med vejledning og feedback på udvalgte opgaver fra en underviser. Der er både teorilæsning og opgaveaflevering.

Du sidder selv og arbejder med undervisningsmaterialet, hvor du vil, og når du vil. Materialet er specielt tilrettelagt og udviklet til dette formål, og går du i stå eller har spørgsmål, så står en vejleder naturligvis klar til at hjælpe dig.

Du er altså ikke afhængig af at skulle møde på bestemte datoer, men kan derimod arbejde selvstæn­digt i dit eget tempo og lave opgaver, lige når det passer dig.

Hvordan afleverer jeg opgaver?

Gennem forløbet skal du løse opgaver, som besvares elektronisk enten ved hjælp af tekstprogrammer (f.eks. Word), et præsentationsprogram (f.eks. PowerPoint) eller lignende. Din besvarelse skal du uploade i et forum online, hvor medstuderende og din vejleder giver dig feedback.

Få en rundtur på læringsplatformen Moodle herunder.

Få en rundtur på læringsplatformen Moodle her.

Relaterede kurser


International handel

Hvad går faget ud på? Faget International handel har fokus på Danmarks placering i den globale økonomi. Vi gennemgår de økonomiske teorier, der forklarer mekanismerne i international handel. Du lærer ...

Læs mere

Værdiskabende kundeservice

Hvad går kurset ud på? Vil du gerne lykkes bedst muligt med at skabe en god relation til dine kunder, så de får en god oplevelse og kommer igen? Dårlig omtale koster både kunder og penge, mens god omt...

Læs mere