Aarhus
Business College
Kurser & efteruddannelseKurserGrundlæggende Salgsoptimering – Online

Grundlæggende Salgsoptimering – Online

Varighed: 7 hele dage over 6 måneder.

Hvad går kurset ud på?

Kurset Grundlæggende Salgsoptimering fokuserer på grundlæggende teknikker indenfor salg og kundeservice. Der arbejdes med den personlig kundekontakt, afkodning af behov og forventninger, salgs- og spørgeteknikker samt kundetyper. Yderligere får du vigtige færdigheder til kommunikationen med den enkelte kunde.

Dit udbytte

Du vil blandt andet få kompetencer inden for:

  • kommunikation med henblik på salg
  • spørgeteknikker, behovsanalyse og argumentationsteknik
  • behandling af eventuelle klager i forhold til gældende lovgivning
  • behovsopfyldelse og god indkøbsoplevelse.

Moduler

Kurset består af følgende 3 moduler:

Modul 1/3

Salgsteknik for salgs- og servicemedarbejdere - 2 dage

Du lærer grundlæggende teknikker indenfor salg og kundeservice, således at du vil opnå en forståelse for, hvordan generelle salgsteknikker benyttes i forhold til kunden i det direkte salg og service. Du bliver fortrolig med at varetage salgsopgaver og grundlæggende kundekontakt inden for salg- og serviceerhvervet.

Modul 2/3

Personligt salg - kundens behøv og løsninger - 3 dage

Du lærer forskellige salgsteknikker for at afdække kundens købsbehov og -motiver samt præsentere kunden for en optimal løsning. Du bliver i stand til at aflæse forskellige kundetyper, så der kan gennemføres en tilpasset salgssamtale.

Modul 3/3

Kundeservice i detailhandlen - 2 dage

Du bliver klædt på til at yde kundeservice, der er i overensstemmelse med butikkens serviceprofil, servicekoncept og målgruppens forventninger for derved at kunne tiltrække og fastholde kundegruppen.

Modul 1/3

Salgsteknik for salgs- og servicemedarbejdere - 2 dage

Du lærer grundlæggende teknikker indenfor salg og kundeservice, således at du vil opnå en forståelse for, hvordan generelle salgsteknikker benyttes i forhold til kunden i det direkte salg og service. Du bliver fortrolig med at varetage salgsopgaver og grundlæggende kundekontakt inden for salg- og serviceerhvervet.

Praktiske informationer

Målgruppe

Kurset er for dig, der ønsker et godt grundlag for at optimere dit salg.

Undervisningen

Undervisningen foregår online med vejledning og feedback på udvalgte opgaver fra en underviser. Der er både teorilæsning og opgaveaflevering.

Du sidder selv og arbejder med undervisningsmaterialet, hvor du vil og på de dage du selv har valgt og kan løse opgaver i dit eget tempo. Materialet er specielt tilrettelagt og udviklet til dette formål, og går du i stå eller har spørgsmål, kan du få hjælp af vores vejleder via chat eller Skype.

Kurset afsluttes med en test.

Vi anbefaler at kurset gennemføres og dermed tilmelding oprettes i nedenstående rækkefælge:

40003 Salgsteknik for salgs- og servicemedarbejdere
46472 Personligt salg – kundens behøv og løsninger
45350 Kundeservice i detailhandlen

Forudsætninger for at deltage

  • Det er vigtigt, at du kan strukturere din egen tid, fordi du selv styrer forløbet.
  • Vi arbejder i Microsoft Office-pakken og Windows.
  • Kurset bliver afholdt uanset antal deltagere, og tilmeldingsfristen er 2 dage før kursusstart.
  • Vi forbeholder os ret til ændringer af lovmæssig art.

Diplom

Efter endt forløb får du et diplom fra Aarhus Business College, som er Danmarks ældste handelsskole og en af landets største. Vi er anerkendt i erhvervslivet som en udbyder af kvalitet, og med et diplom fra Aarhus Business College står du stærkere i dit videre arbejdsliv.

Pris: 882,00 - 3.459,90 kr.

Beskæftigede, faglærte og ufaglærte: 882 kr.

Beskæftigede med en videregående uddannelse samt ledige (jobcenterets pris): 3.459,90 kr.

Prisen er fastsat ved finanslov og kan derfor ændres ved ny finanslov.

Har du brug for hjælp?

Stine Christiansen
Salgskoordinator
2228 8241stch@aabc.dk
Bitten Parsberg Overbye
Erhvervskonsulent
2541 3546biov@aabc.dk

Programmer

Nedenfor kan du få en introduktion til den platform, hvor undervisningen foregår, og materialer findes, eller du kan se en lille video om installering af fjernskrivebord.

Du kan også læse om, hvad onlineundervisninger kræver af dig og din computer.

Læs mere

Læringsplatform

Her kan du få et indblik i, hvordan læringsuniverset ser ud

Afspil video

Installer fjernskrivebord

Guide til installering af Microsoft-fjernskrivebord på Mac

Afspil video

Installer fjernskrivebord på Mac

Sådan får du adgang til fx Microsoft Access på din Mac-computer

Afspil video

Indstil fjernskrivebord

Guide til indstilling af Microsoft-fjernskrivebord på Mac

Afspil video

Læringsplatform

Her kan du få et indblik i, hvordan læringsuniverset ser ud

Afspil video

Dette er et AMU kursus

Det betyder, at du kan få tilskud og VEU-godtgørelse, hvis du er i AMU-målgruppen. Din uddannelses DUN-niveau skal være mellem 0-4.

Vær opmærksom på, at VEU-godtgørelse forudsætter, at der er udviklet en godkendt test på pågældende AMU-mål.

Se listen over centralt godkendte prøver her

AMU-mål for dette kursus er som følger:

AMU-mål for dette kursus
40003 - Salgsteknik for salgs- og servicemedarbejdere - 2 dage
252,00 kr. for faglærte og ufaglærte og 1.203,00 kr. med videregående udd.
46472 - Personligt salg - kundens behov og løsninger - 3 dage
378,00 kr. for faglærte og ufaglærte og 1.689,50 kr. med videregående udd.
45350 - Kundeservice i detailhandelen - 2 dage
252,00 kr. for faglærte og ufaglærte og 1.203,00 kr. med videregående udd.

Selvvalgt periode på 7 hele dage over 6 måneder

Start mellem d. 1. oktober 2021 og d. 17. december 2021.

Tilmeld dig

Bemærk!
Tilmeldingsproceduren tager 5 hverdage.

Er du jobsøgende, anbefaler vi at du får kurset godkendt hos din A-kasse, inden du ansøger os.
Herfra vil det tage 10 hverdage at blive tilmeldt.

Ofte stillede spørgsmål

Nedenfor kan du få svar på de spørgsmål, som vi oftest møder.

Kan jeg snakke med en underviser?

Du har mulighed for at stille spørgsmål til en fagperson, være i dialog og få vejledning under hele forløbet uanset hvilken retning, du vælger. Der vil desuden være feedback på de opgaver, du afleverer.

Dialogen foregår via Skype eller på læringsplatformen, hvor kurset finder sted.

Hvor meget tid skal jeg forvente at bruge?

Når du har tilmeldt dig kurset, kan du se det antal timer, du skal forvente at bruge på hvert emne.

Tidsforbrug er dog meget individuelt, og der er stor forskel på, hvor meget tid den enkelte bruger. Dette skyldes, at det er forskelligt, hvor vigtig eller let/svær den enkelte kursist synes en øvelse eller opgave er for ham/hende. Hvis en kursist mener, at en øvelse er nem, vælger han/hun måske at køre let hen over den, men synes han/hun derimod at øvelsen er meget svær, så bliver der måske brugt ekstra meget tid på løsning af den.

Hvordan foregår undervisningen?

Undervisningen foregår online med vejledning og feedback på udvalgte opgaver fra en underviser. Der er både teorilæsning og opgaveaflevering.

Du sidder selv og arbejder med undervisningsmaterialet, hvor du vil, og når du vil. Materialet er specielt tilrettelagt og udviklet til dette formål, og går du i stå eller har spørgsmål, så står en vejleder naturligvis klar til at hjælpe dig.

Du er altså ikke afhængig af at skulle møde på bestemte datoer, men kan derimod arbejde selvstæn­digt i dit eget tempo og lave opgaver, lige når det passer dig.

Hvordan afleverer jeg opgaver?

Gennem forløbet skal du løse opgaver, som besvares elektronisk enten ved hjælp af tekstprogrammer (f.eks. Word), et præsentationsprogram (f.eks. PowerPoint) eller lignende. Din besvarelse skal du uploade i et forum online, hvor medstuderende og din vejleder giver dig feedback.

Få en rundtur på læringsplatformen Moodle herunder.

Få en rundtur på læringsplatformen Moodle her.

Relaterede kurser


International handel

Hvad går faget ud på? Faget International handel har fokus på Danmarks placering i den globale økonomi. Vi gennemgår de økonomiske teorier, der forklarer mekanismerne i international handel. Du lærer ...

Læs mere

Værdiskabende kundeservice

Hvad går kurset ud på? Vil du gerne lykkes bedst muligt med at skabe en god relation til dine kunder, så de får en god oplevelse og kommer igen? Dårlig omtale koster både kunder og penge, mens god omt...

Læs mere