Aarhus
Business College
Kurser & efteruddannelseKurserAnvendelse af præsentationsprogrammer – Online

Anvendelse af præsentationsprogrammer – Online

Varighed: 2 hele dage.

Hvad går kurset ud på?

Kurset omhandler anvendelse af præsentationsprogrammer. Du kommer til at arbejde med udarbejdelse af alle former for præsentationer i PowerPoint, som kan anvendes i mange forskellige sammenhænge. Det være sig eksamensoplæg og præsentation af en virksomhed. Dette bevirker, at du kommer til at tage stilling til layout i forhold til de informationer og udtryk, der skal fremgå af præsentationen.

Du kommer til at tilrettelægge præsentationen, så den egner sig til det angivne formål og behov. Ved udarbejdelse af det grafiske præsentationsmateriale anvendes layoutprincipper på et grundlæggende niveau.

Dit udbytte

Du bliver fortrolig med programmet og får kendskab til nogle af de mange anvendelsesmuligheder, der findes i et præsentationsprogram som PowerPoint. Du får kendskab til de forskellige layoutmuligheder afhængig af opgavens omfang.

Du lærer:

  • Udarbejdelse af skabelonpræsentationer i PowerPoint
  • Tilpasninger i forhold til tekst, baggrundsfarve og punktopstilling
  • Yderligere tilpasningerne i forhold til billeder, WordArt samt sidehoved- og fod
  • Anvendelse og tilpasninger af tegninger og figurer
  • Udarbejdelse af noter i en PowerPoint præsentation samt udskrivning af slide og/eller noter
  • Udarbejdelse af slideshow med overgange, animationer og tidsindstillinger
  • Anvendelse af tabel og diagrammer i en PowerPoint præsentation.

Moduler

Kurset består af 9 moduler fra 1 – 2,5 timers varighed.

Modul 1/9

PowerPoint vinduet og hjælp

Opbygning af PowerPoint vinduet samt kendskab til hjælpefunktionen “hjælp” i PowerPoint.

Modul 2/9

Lav en transparent

Skabelonpræsentationer ud fra valg af layout samt tilpasninger ved fremhævelse af tekst, baggrundsfarve og punktopstilling.

Modul 3/9

Lav om på din transparent

Ændring af farve og baggrund samt anvendelse af billeder.

Modul 4/9

Yderligere tilpasning

Tilpasning af afsnit og punktopstilling og anvendelse af sidehoved- og fod samt WordArt.

Modul 5/9

Lav dine egne tegninger

Tegne og bearbejde egne tegninger samt foretage tilpasninger af figurer.

Modul 6/9

Oplæg til foredrag

Anvendelse af noter samt udskrivning af slide og/eller noter.

Modul 7/9

Lav et flot slideshow

Anvendelse af overgange, animationer og tidsindstillinger i et slideshow.

Modul 8/9

Præsenter en virksomhed

Udarbejdelse af master (skabelon for slide), tabel og diagrammer.

Modul 9/9

Afsluttende case

Dette emne er en opsummering af de emner, du har gennemgået. Der tages udgangspunkt i en konkret case, hvor forskellige anvendelsesmuligheder af PowerPoint præsentation skal inddrages for at løse casen.

Modul 1/9

PowerPoint vinduet og hjælp

Opbygning af PowerPoint vinduet samt kendskab til hjælpefunktionen “hjælp” i PowerPoint.

Praktiske informationer

Målgruppe

Kurset er for dig, der gerne vil lære blive bedre til at lave præsentationsmateriale. Undervisningen foregår på et grundlæggende niveau.

Mål

Deltageren kan fremstille grafisk præsentationsmateriale med præsentationsprogrammer, f.eks. til foredrag, informationsskærme og salgspræsentationer. Deltageren kan anvende værktøjets layoutprincipper på et grundlæggende niveau og kan tilrettelægge præsentationen på en hensigtsmæssig måde i forhold til formålet og virksomhedens behov.

Undervisningen

Undervisningen foregår online med vejledning og feedback på udvalgte opgaver fra en underviser. Der er både teorilæsning og opgaveaflevering.

Du sidder selv og arbejder med undervisningsmaterialet, hvor du vil, på de dage du selv har valgt, og kan løse opgaver i dit eget tempo. Materialet er specielt tilrettelagt og udviklet til dette formål, og går du i stå eller har spørgsmål, kan du få hjælp af vores vejleder via chat eller Skype.

Kurset afsluttes med en test.

Forudsætninger for at deltage

  • Det er vigtigt, at du kan strukturere din egen tid, fordi du selv styrer forløbet.
  • Vi arbejder i Microsoft Office-pakken og Windows.
  • Kurset bliver afholdt uanset antal deltagere, og tilmeldingsfristen er 2 dage før kursusstart.
  • Vi forbeholder os ret til ændringer af lovmæssig art.

Diplom

Efter endt forløb får du et diplom fra Aarhus Business College, som er Danmarks ældste handelsskole og en af landets største. Vi er anerkendt i erhvervslivet som en udbyder af kvalitet, og med et diplom fra Aarhus Business College står du stærkere i dit videre arbejdsliv.

Pris: 252,00 - 1.042,14 kr.

Beskæftigede, faglærte og ufaglærte: 252,00 kr.

Beskæftigede med videregående uddannelse samt ledige (jobcenterets pris): 1.042,14 kr.

Har du brug for hjælp?

Jacob Ullerichs Andersen
Erhvervskonsulent
2341 3335jaua@aabc.dk
Bitten Parsberg Overbye
Erhvervskonsulent
2541 3546biov@aabc.dk

Programmer

Nedenfor kan du få en introduktion til den platform, hvor undervisningen foregår, og materialer findes, eller du kan se en lille video om installering af fjernskrivebord.

Du kan også læse om, hvad onlineundervisninger kræver af dig og din computer.

Læs mere

Læringsplatform

Her kan du få et indblik i, hvordan læringsuniverset ser ud

Afspil video

Installer fjernskrivebord

Guide til installering af Microsoft-fjernskrivebord på Mac

Afspil video

Installer fjernskrivebord på Mac

Sådan får du adgang til fx Microsoft Access på din Mac-computer

Afspil video

Indstil fjernskrivebord

Guide til indstilling af Microsoft-fjernskrivebord på Mac

Afspil video

Læringsplatform

Her kan du få et indblik i, hvordan læringsuniverset ser ud

Afspil video

Dette er et AMU kursus

Det betyder, at du kan få tilskud og VEU-godtgørelse, hvis du er i AMU-målgruppen. Din uddannelses DUN-niveau skal være mellem 0-4.

Vær opmærksom på, at VEU-godtgørelse forudsætter, at der er udviklet en godkendt test på pågældende AMU-mål.

AMU-mål for dette kursus er som følger:

AMU-mål for dette kursus
44373 - Anvendelse af præsentationsprogrammer - 2 dage
248,00 kr. for faglærte og ufaglærte og 1.234,30 kr. med videregående udd.

Selvvalgt periode på 2 hele dage

Start mellem d. 1. oktober 2020 og d. 17. december 2021.

Tilmeld dig

Kurset er estimeret til at tage ca. 2 dage. Dette er dog meget individuelt.

Bemærk!
Tilmeldingsproceduren tager 5 hverdage.

Er du jobsøgende, anbefaler vi at du får kurset godkendt hos din A-kasse, inden du ansøger os.
Herfra vil det tage 8 hverdage at blive tilmeldt.

Ofte stillede spørgsmål

Nedenfor kan du få svar på de spørgsmål, som vi oftest møder.

Kan jeg snakke med en underviser?

Du har mulighed for at stille spørgsmål til en fagperson, være i dialog og få vejledning under hele forløbet uanset hvilken retning, du vælger. Der vil desuden være feedback på de opgaver, du afleverer.

Dialogen foregår via Skype eller på læringsplatformen, hvor kurset finder sted.

Hvor meget tid skal jeg forvente at bruge?

Når du har tilmeldt dig kurset, kan du se det antal timer, du skal forvente at bruge på hvert emne.

Tidsforbrug er dog meget individuelt, og der er stor forskel på, hvor meget tid den enkelte bruger. Dette skyldes, at det er forskelligt, hvor vigtig eller let/svær den enkelte kursist synes en øvelse eller opgave er for ham/hende. Hvis en kursist mener, at en øvelse er nem, vælger han/hun måske at kører let hen over den, men synes han/hun derimod at øvelsen er meget svær, så bliver der måske brugt ekstra meget tid på løsning af den.

Estimeret tidsforbrug er 2 dage. Dette er dog meget individuelt.

Hvordan foregår undervisningen?

Undervisningen foregår online med vejledning og feedback på udvalgte opgaver fra en underviser. Der er både teorilæsning og opgaveaflevering.

Du sidder selv og arbejder med undervisningsmaterialet, hvor du vil, og når du vil. Materialet er specielt tilrettelagt og udviklet til dette formål, og går du i stå eller har spørgsmål, så står en vejleder naturligvis klar til at hjælpe dig.

Du er altså ikke afhængig af at skulle møde på bestemte datoer, men kan derimod arbejde selvstæn­digt i dit eget tempo og lave opgaver, lige når det passer dig.

Hvordan afleverer jeg opgaver?

Gennem forløbet skal du løse opgaver, som besvares elektronisk enten ved hjælp af tekstprogrammer (f.eks. Word), et præsentationsprogram (f.eks. PowerPoint) eller lignende. Din besvarelse skal du uploade i et forum online, hvor din vejleder giver dig feedback.

Relaterede kurser


Administrativ IT/superbruger

Administrativ IT/superbruger

Hvad er administrativ IT/Superbruger? Har du brug for at forstå og anvende digitale teknikker til løsning af virksomhedens administrative opgaver? Vil du gerne arbejde i digitale platforme, der giver ...

Læs mere
Grundlæggende IT

Grundlæggende IT

Hvad er Grundlæggende IT? Vil du gerne kunne skrive hurtigt på pc uden tastefejl, finde nødvendige informationer på internettet i første forsøg og lave dit eget husholdningsbudget i Excel? På dette ku...

Læs mere