Hovedmenu
Efter flere dages intenst arbejde blev indsatsen belønnet: De dygtige blomsterdekoratør-elever fra Handelsfagskolen – Aarhus Business College, Sofie, Line og Anna, indtog nemlig både 1., og 2. og 3. pladsen ved weekendens DM i Skills.
DM i Skills, som er Danmarksmesterskabet for erhvervsuddannelser, løb af stablen i Messe C i Fredericia d. 2.-4. februar 2023. Her dystede unge fra hele Danmark om at blive landets bedste inden for forskellige fag, bl.a. inden for blomsterdekoratør-området, hvor vi var repræsenteret med 3 elever.
De 3 elever skulle sammen med øvrige deltagere løse opgaver inden for blomsterfaget på tid. De fik tid til forberedelse og tid til selve konkurrencen.
Alle elever fik i årets konkurrence samme materialer til rådighed, men løste dem på forskellige måder, alt efter hvordan de tolkede opgaverne. Deltagerne blev bedømt på både komposition, idé, farver og teknik.
Placeringerne fordelte sig ved lørdagens kåring således:
1. pladsen gik til Sofie Scheibner fra Hasle Blomster i Aarhus
2. pladsen gik til Line Graves Johansen fra PassiFlora i Kjellerup
3. pladsen gik til Anna Bjerrum Pedersen fra Karens Blomster i Oksbøl
3 titler udløser naturligt stor stolthed hos Aarhus Business College.
Stort tillykke til eleverne og deres undervisere samt praktikvirksomhederne, som i samarbejde har opnået så flotte resultater!
Fotoet øverst er taget af Jens Poulsen.
Sofie Scheibner (Nr. 2 fra højre), som er elev hos Hasle Blomster, vandt 1. pladsen til DM i Skills i lørdags. Her er hun med sin underviser, Betina Fravsbøl samt medstuderende, Line og Anna, som vandt hhv. 2. og 3. pladsen.
Hans Kongelige Højhed Kronprins Frederik skød DM i Skills i gang.
Her ses Danmarksmesteren, Sofie, i fuld gang med en af opgaverne under DM i Skills.
Line endte med at tage 2. pladsen til DM i Skills for blomsterdekoratører.
Og her ses Anna, som tog 3. pladsen.
Vores dygtige blomsterdekoratørelever kreerede flotte kreationer under DM i Skills.
Danmarksmesteren i Skills for blomsterdekoratører! Stort tillykke Sofie.
Læs om hovedforløbet ‘Blomsterdekoratør’, som tages på Handelsfagskolen, Aarhus Business College.
Hvordan vil AI påvirke fremtidens uddannelser og arbejdsmarked? Det spørgsmål var i fokus, da Aarhus Business College kickstartede samarbejdet om AI-kompetencepagten til fyraftensarrangementet ”Generation AI” med digitaliseringsminister Caroline Stage og CEO i Microsoft Danmark Mette Kaagaard.
Hvad kan en hovedforløbsskole? Det fik borgmester Anders Winnerskjold indblik i, da han fredag den 14. marts besøgte Handelsfagskolen på Aarhus Business College i Skåde.
Den 8. marts 2025 markerer dagen, hvor Aarhus Business College kan se tilbage på 160års uddannelseshistorik. Dermed er vi samtidig landets ældste handelsskole.
Oplev digitaliseringsminister, Caroline Stage, og CEO i Microsoft Danmark, Mette Kaagaard, til næste ungelivsarrangement d. 6. marts. Denne gang med fokus på AI og fremtiden.
Journalist Kristian Leider, som besidder en høj grad af politisk tæft, indtræder i rollen som kommunikationschef i en tid, hvor uddannelsespolitikken er under stor forandring.
Direktør Anne Gammelby Lybecker ser tilbage på 2024 og frem på det nye år i en videohilsen til alle vores samarbejdspartnere.
Sammen med flere af Danmarks største organisationer og arbejdspladser skal Aarhus Business College være med til at udbrede kendskabet til AI gennem den netop etablerede 'AI-kompetencepagten'.
Rusmidler og i særlig grad opioider har i øjeblikket stor mediebevågenhed. I efteråret har Center for Rusmiddelforskning kortlagt en markant stigning i andelen af unge på landsplan mellem 15 og 25 år, der misbruger opioider. I den forbindelse har Aarhus Kommune iværksat en række indsatser og tilbud til unge og deres forældre i Aarhus Kommune. Dem bakker vi op om på Aarhus Business College.
Det tredje ungelivsarrangement i rækken satte spot på Sabbatåret i samarbejde med BSS/Aarhus Universitet.
D. 24. oktober bliver vi klogere på, hvordan vi bedste støtter de unge på deres vej gennem sabbatårene og de mange muligheder, følelser og udfordringer, der følger med.